26 Kasım 2012 Pazartesi

Badem Yağı Faydaları


Daha önceki yazılarımıza sizlere badem yağı hakkında bilgiler vermiştik. Bu yazımızda ise sizlere badem yağının faydaları hakkında bilgiler vereceğiz. İyi okumalar dileriz.

Badem Yağı İçeriği

Aşağıda 1 çorba kaşığı (14 gram) badem yağının  beslenme değerleri yer almaktadır.

  • Kalori: 119
  • Toplam yağ: 13.5 gram
  • Doymuş yağ: 1.1 gram
  • Tekli doymamış yağ: 9.4 gram
  • Çoklu doymamış yağ: 2.3 gram
  • E Vitamini: RDI'nın% 26'sı
  • Fitosterol: 35,9 mg
Badem yağı mükemmel bir E vitamini kaynağıdır ve az miktarda K vitamini içerir.  Badem yağıyla ilgili sağlık yararlarının çoğu, yüksek miktarda sağlıklı yağlardan kaynaklanmaktadır. İşte badem yağında bulunan yağ asitlerinin oranları:

Tekli doymamış yağ: % 70
Çoklu doymamış yağ: 20%
Doymuş yağ: 10%
Doymamış yağlardan zengin bir diyet, kalp hastalığı ve obezite riskinin azalması gibi birçok sağlık yararına bağlanmıştır. Dahası, tekli doymamış yağlar, yüksek tansiyonun düşmesine yardımcı olabilir, kalp hastalığı için bir risk faktörü olan yüksek tansiyon ciddi bir rahatsızlıktır ve doktora danışmanız gerekir. Tekli doymamış yağlar yüksek olan diyetler de endometrial kanser gibi belirli kanserlerin daha düşük bir riski ile bağlantılıdır ve hatta kilo vermenize yardımcı olabilir. 

Badem Yağının Sağlık Faydaları


Bütün bademler kan basıncını ve kolesterol seviyelerini düşürmeye yardımcı olur ve kilo kaybına yardımcı olur ve badem yağı da sağlığınız için iyi olabilir.  Aslında, badem yağı kalp hastalığı riskini azaltmak ve kan şekeri seviyesini dengelemek de dahil olmak üzere geniş bir potansiyel sağlık faydaları yelpazesine bağlanmıştır.  

  • Badem yağı, kalp sağlığı üzerine etkileri araştırılmış olan% 70 tekli doymamış yağdan oluşur. Tekli doymamış yağların “iyi” HDL kolesterol seviyelerini arttırdığı gösterilmiştir. HDL, kolesterolü arterlerden uzak tutan, parçalandığı ve vücuttan atıldığı karaciğere taşıyan bir protein türüdür. HDL kolesterolün sağlıklı seviyelerinin kalp hastalığına karşı korunmasına yardımcı olduğu gösterilmiştir. Hem badem hem de badem yağının da “kötü” LDL kolesterol ve total kolesterol düzeylerini düşürdüğü gösterilmiştir. Yüksek LDL kolesterol düzeyleri ve total kolesterol, kalp hastalığı için risk faktörleri olarak kabul edilir. Bu seviyelerin düşürülmesi kalbin sağlıklı kalmasına yardımcı olabilir. Küçük bir çalışmada, badem yağından zengin bir diyet, LDL ve toplam kolesterol seviyelerini önemli ölçüde düşürürken HDL kolesterolü% 6 oranında arttırmıştır. 
  • Badem yağı, güçlü antioksidan E vitamini için mükemmel bir kaynaktır. Aslında, bu badem yağı ile 1 çorba kaşığı (15 ml) önerilen günlük alımın% 26'sını sağlar. E vitamini, antioksidan özelliklere sahip sekiz yağda çözünen bir gruptur.  Bu bileşikler hücreleri serbest radikaller olarak adlandırılan zararlı maddelere karşı korur. Serbest radikaller sağlık için gerekli olsa da, vücutta sayıları çok yükselirse hasara neden olabilirler.  Serbest radikal aşırı yüklenme, oksidatif hasara yol açar ve kanser ve kalp hastalığı da dahil olmak üzere bir dizi kronik hastalığa bağlıdır. Çalışmalar, E vitamini alımının daha yüksek olmasının, yaşlılarda kalp hastalığı, yaşa bağlı maküler dejenerasyon ve bilişsel gerileme riskini azaltabileceğini göstermiştir. 
  • Diyetinize badem yağı eklenmesi , kan şekerinizi sabit tutmanıza yardımcı olabilir . Bu yağ, her ikisi de diyabetli kişilerde kan şekerinin düşürülmesine yardımcı olduğu gösterilen tekli doymamış ve çoklu doymamış yağlardan zengindir. Aslında, karbonhidratların doymamış yağlarla değiştirilmesi, kan şekeri düzeylerini düşürdüğü ve insülin direncini ve uzun süreli kan şekeri kontrolü için bir belirteç olan HbA1c seviyelerini geliştirdiği gösterilmiştir. Bir çalışmada, eklenmiş badem yağı ile kahvaltı yapan katılımcıların, hem yemekten sonra hem de gün boyunca, badem yağı yemeyen katılımcılara göre daha düşük kan şekeri bulunmuştur. Dahası, badem yağını tüketen katılımcılar, yemekten sonra daha dolgun hissettiler ve gün boyunca daha az tüketmeye başladılar.

Badem Yağı Zayıflatır mı? 

Sağlıklı yağlarla zengin bir diyet kilo vermenize yardımcı olabilir. Birçok kişi kilo vermeyi denediğinde yağdan kaçınır, ancak doğru yağ türlerini tüketmek kilo kaybı için faydalı olabilir.  Sağlıklı bir miktar badem içeren bir diyetin insanların aşırı kilo vermesine yardımcı olduğu gösterilmiştir. Aynı şekilde, diyetinize badem yağı eklenmesi yağ kaybetmenize yardımcı olabilir.

Tekli doymamış ve çoklu doymamış yağlardan zengin diyetlerin vücut yağını azalttığı ve kilo kaybını teşvik ettiği gösterilmiştir.  Bir çalışmada, tekli doymamış yağlarda yüksek diyet, obez kadınlarda kilo kaybını ve vücut kompozisyonunu iyileştirmiştir. 7.447 kişi de dahil olmak üzere bir başka büyük çalışma, düşük doymamış bir diyete kıyasla, tekli doymamış ve çoklu doymamış yağlarda yüksek bir diyetin vücut ağırlığında ve göbek yağında daha fazla azalmaya neden olduğunu bulmuştur. 

Badem Yağının Saça Faydaları

 
  • Saçlardaki badem yağının düzenli kullanımı, parlaklığını ve dokusunu iyileştirir. Zengin bir magnezyum kaynağı olan badem yağı, saçların büyük ölçüde dökülmesini önler. Çok çeşitli saç bakım ürünlerinde kullanılmasına şaşmamalıdır.  
  • Sağlıksız saçlar asla iyi bir işaret değildir. Ancak yoğun programlarımızla birlikte toz ve kirlilik, onu daha da kötüleştirir. Bu yağ ile saçların düzenli masajı da bölünmüş uçları önleyebilir. Badem, hint ve zeytinyağlarını eşit oranda karıştırın ve saçınıza bu karışımla masaj yapın. Haftada bir veya iki kez uygulayın ve farkı hissedin.
  • Hepimiz biliyoruz ki, bu üç yağın tümü, saçların büyümesini teşvik eden ve saçları güçlendiren temel besinlerle yüklendiklerinde saçlara inanılmaz derecede fayda sağlar. Badem yağı özellikle saç köklerini canlandıran ve gençleştiren antioksidanlar, vitaminler ve esansiyel mineraller içerir. 
  • Saçınızı her yıkadığınızda , bu mucize yağının birkaç damlasına hafifçe masaj yapabilirsiniz. Saçınızı koruyacak ve yumuşak, sulu ve parlak tutmaya devam edecektir. Badem yağının hafif dokusu, parlaklık arttırıcılar veya saçma kondisyonlayıcıları için mükemmel bir alternatif oluşturur. Ayrıca esansiyel yağ asitleri ve E vitamini varlığı nedeniyle inanılmaz nemlendirme özelliklerine sahiptir. 
  • Kepek seni en sevdiğin siyah elbiseyi giymekten alıkoyacaksa, kendine sıcak bir badem yağı baş masajı yaptığın zaman geldi. Badem yağı ölü hücreleri temizleyerek kepekleri etkili bir şekilde iyileştirir. Ayrıca saçı besler ve  saç tellerini korur.  
  • Saç derisine sıklıkla toz, ısı, kirlilik ve kimyasal şekillendirici ürünler uygulanır. Bütün bunlar iltihaplanmaya yol açabilir. Göz ardı edilirse, bu iltihap, saç dökülmesi ve kepek gibi akut bir duruma neden olabilir. Yüksek yağ asitleri içeriği, saç derisi dokularını nemlendirir ve yumuşatır ve ayrıca kan dolaşımını artırır. Bu aynı zamanda iltihabı rahatlatır.  

Badem Yağının Cilde ve Yüze Faydaları


Badem yağı içeriğindeki yoğun E vitamini ve A, B1, B2, B6 vitaminleri sayesinde cildi besler, nemlendirir ve ayni zamanda ciltteki kırışıklıkların görünümünde azaltmaya yardımcı  olur. Zaten dikkat ettiyseniz pek çok cilt kreminin içeriğinde badem yağı vardir. Badem Yağının Yüze Faydaları Badem yağın göz çevrenizde oluşan ve kaz ayağı denilen kırışıklıklar ve göz altı morlukları için güvenle kullanabilirsiniz. Yalnız dikkat etmeniz gereken bir nokta var o da badem yağını asla gözünüze  kaçırmamanız gerektiğidir, kaçarsa yakıcı olabiliyor.

Badem yağı, badem çekirdeğinin soğuk pres yöntemi ile sıkılmasından elde edilir, soluk sarı renkli, hafif kokulu ve ceviz tadında bir sabit yağdır. Badem yağı kuru ve çatlak ciltleri çok olumlu etkiler ve pürüzlerini giderir. Ayrıca badem yağı saç besleyici olup, saç dökülmesini önler. Kabızlık giderici özelliği sahiptir. Antioksidan e vitamini yönünden oldukça zengin olan badem yağı bu özelliği ile yaşlılık etkilerinden ve pek çok hastalıktan koruyucudur. Bunların yanında badem yağı hamilelik sırasında karın bölgesine uygulandığında, doğum sonrası çatlakların oluşmasını engellediği bilinmektedir.



Yazımızı okuduğunuz için teşekkür ederiz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder